Dag 3: Richting Kopenhagen - Reisverslag uit Rødovre, Denemarken van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 3: Richting Kopenhagen - Reisverslag uit Rødovre, Denemarken van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 3: Richting Kopenhagen

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal

23 Juli 2011 | Denemarken, Rødovre

We werden rond 10 uur wakker. Dit was later dan gepland. We zijn ons snel gaan douchen en hebben onze spullen bijeen gepakt. Vervolgens wilden we nog even gaan ontbijten in het hotel, maar het bleek dat dat maar tot 10 uur kon. Toen zijn we de auto gaan inpakken, hebben we ons uitgecheckt en zijn we gaan rijden. In de auto hebben we ontbeten met een krentenbol en chocolade koekjes. We reden richting Kopenhagen. We wilden eerst een camping opzoeken, de tent neerzetten en dan eventueel nog even Kopenhagen in. Toen we al een eindje op weg waren, hebben we een informatiebord aan de kant van de weg opgezocht en zijn we gaan zoeken naar een camping in de buurt. Uiteindelijk reden we naar camping Absalon in Rødovre. Toen we daar aankwamen, hebben we ons ingecheckt en mochten we zelf een plaatsje op een grasveld uitzoeken waar we onze tenten wilden neerzetten. Het grasveld was erg modderig en zacht door de vele regen die gevallen was, maar we hebben nog een enigszins ‘schoon’ en hard stukje grond gevonden. We hebben snel de tenten opgezet en hebben daarna noedels gemaakt, want we hadden best wel trek. We hebben toen besloten dat het niet veel zin meer had om naar Kopenhagen te gaan, want het was inmiddels al 3 uur geweest. Vera bedacht dat het toch wel handig was om wat waterdichte schoenen of laarzen te hebben. Pascal en Vera zijn toen naar de receptie van de camping gelopen, om te vragen of er een winkel in de buurt was waar ze dat verkochten. De mevrouw van de receptie vertelde ons dat er op 5 minuutjes rijden een winkel was, genaamd Føtex, waar we dat konden halen, wel sloot de winkel binnen een half uur. We zijn dus heel snel naar die winkel gereden, het was even zoeken, maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Føtex was een hele grote supermarkt met van alles en nog wat. Vera heeft hier rode lage laarzen kunnen kopen voor 50 dk. Dat is omgerekend zo’n 6 euro. Verder hebben we nog even snel boodschappen gedaan voor het avondeten. Toen zijn we snel teruggegaan naar de camping en hebben we gekookt. Het was de eerste keer dat we echt hebben gekookt en het was super lekker! Na het eten hebben we even snel afgewassen en zijn we het spelletje ‘DaVinci code’ gaan spelen. Rond 11 uur zijn we richting bed gegaan.