Dag 4: Kopenhagen - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 4: Kopenhagen - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 4: Kopenhagen

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

24 Juli 2011 | Zweden, Kristianstad

Vandaag zijn we rond 9 uur opgestaan. We hebben de tenten weer ingepakt. Helaas nat, want het had heel de nacht en ochtend geregend. We hebben snel in de regen de auto ingepakt en zijn toen vertrokken van de camping. Eerst zijn we nog langs een campingwinkel gegaan, want het elastiek van een van de tentstokken was kapot. Nadat we dit gehaald hadden, zijn we vertrokken naar Kopenhagen. In Kopenhagen hebben we door een grote winkelstraat gelopen en zijn toen wat gaan eten bij de Burger King. Daarna zijn we nog even naar het Hardrock Café geweest, maar volgens Pascal viel deze erg tegen in vergelijking met die in Amsterdam. Doordat het nog steeds aan het regenen was, zijn we daarna teruggelopen naar de auto met onderweg nog een stop bij een souvenirwinkeltje. Toen we daar klaar waren, zijn we naar Kristianstad (Zweden) gaan rijden. Dat is de stad in Zweden waar de Wereld Jamboree plaatsvindt. Het bleek dat Yvonne ook vandaag al op het terrein mocht, dus heeft zij zich ingecheckt en hebben we haar nog geholpen met het opzetten van haar tent. Nadat we Yvonne’s spullen uit de auto geladen hadden, hebben we de achterbak opnieuw ingedeeld, waardoor we nu zeeën van ruimte hebben. Het was dan ook verbazingwekkend om weer door de achteruitkijkspiegel het verkeer van achteren te kunnen zien. Nadat we afscheid van Yvonne hadden genomen, reden we naar een camping in de buurt. Hier begon ons ‘Campingkaart’ avontuur.
In Zweden is het namelijk verplicht om een campingkaart op zak te hebben als je gebruik wil maken van een camping. Toen we ons wilden inchecken op de camping, werd ons naar onze campingpas gevraagd. Aangezien Yvonne deze kaart nog in haar beurs had zitten, hadden we een probleem.
Uiteindelijk hebben we ons nog op een sluwe manier de camping op weten te lullen en zijn we na het opzetten van de tent en het fiksen van de kapotte tentstok weer terug gereden naar het Jamboree terrein om daar de campingkaart op te halen bij Yvonne. Om dit spannende avontuur nog op een verantwoorde manier te laten eindigen, het zogeheten ‘happy ending’, zijn we op de weg terug naar de camping nog even gestopt bij de Zweedse vorm van Mc Donalds: Max. Hamburgertje knallen, Fanta achterover en snel terug naar de camping, waar onze warme slaapzakken al op ons lagen te wachten!

• 24 Juli 2011 - 23:08

Margaret:

Nou, dat zijn weer twee avontuurlijke dagen geweest!
    En Vera met laarzen, daar wil ik wel een foto van zien :)

• 25 Juli 2011 - 06:50

Jan:

ik hoop dat het weer beter word voor jullie en dat de rode laarzen in de tent kunnen blijven

• 25 Juli 2011 - 17:58

Oma Julie:

de foto is leuk maar erg vermoeiend

• 25 Juli 2011 - 18:15

Oma Julie:

het ging even fout ,ikbedoelde om naar tekijken onderstebovenen vera er bestaat een versje rode laarsjes in de regen . pascal en vera let op elkaar geniet van mooie en gekke dingen die je tegen komt groetjes oma julie.