Dag 6: Maritiem museum (Karlskrona) - Reisverslag uit Almvik, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 6: Maritiem museum (Karlskrona) - Reisverslag uit Almvik, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 6: Maritiem museum (Karlskrona)

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

26 Juli 2011 | Zweden, Almvik

Vanochtend wakker geworden op camping Skönstavik in de buurt van Karlskrona. Aangezien deze gelegen was aan een groot meer was het natuurlijk een ‘must’ om met dit lekkere weer (22°C in de ochtend) een ochtendduik te nemen. Na dit verkwikkende watertafereel met o.a. kwallenvissen en krabsporen zoeken, zijn we onze tent gaan afbreken en richting de stad Karlskrona vertrokken. In Karlskrona ligt het beroemdste Matitiem museum van Zweden. Je vindt er alles over de scheepsbouw en scheepsvaart van Zweden vanaf de 18e eeuw tot aan de koude oorlog in de 20ste eeuw. Dit museum bezit een aantal schepen die bewaard zijn gebleven uit de 19e eeuw en die dan ook het bezichtigen waard waren. Naast bezichtigen en beluisteren, waren er ook een aantal interactieve games te spelen waaronder het op koers houden van een schip m.b.v. 18e eeuws gereedschap en het afvuren van kanonnen op de vijandelijke Deense vloot. Het kostte dan ook ongeveer 3 á 4 uur voordat we uitgespeeld waren in Karlskrona en onze weg richting het noorden voortzetten. Onze volgende stop zou Västervik zijn, dit ligt ongeveer op de helft tussen Karlskrona en Stockholm. Eenmaal aangekomen op de camping wachtte ons een zure verrassing: een hele hoge campingprijs. Omdat we geen zin hadden om bijna 20 euro p.p. te betalen voor een staplaatsje met enkel een tent, hebben we rechtsomkeer gemaakt en zijn we naar Almvik gereden. Hier hebben we aan wat mensen gevraagd of we ergens onze tent konden opzetten voor de nacht en ze verwezen ons naar een dagstrandje aan de rand van het dorpje. Hier hebben we uiteindelijk onze tent opgezet en na smakelijk te hebben ge-BBQ’d, zijn we hier als twee blokken in slaap gedonderd.

• 30 Juli 2011 - 20:03

Margaret:

Wel spannend hoor, zo "wild" kamperen!