Dag 11: Elandensafari - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 11: Elandensafari - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 11: Elandensafari

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal

31 Juli 2011 | Zweden, Arvika

Vandaag zijn we rond 9 uur opgestaan. We hebben snel wat ondergoed en sokken in de was gegooid en zijn toen gaan ontbijten. Hierna zijn we op ons gemak de spullen en de tent gaan opruimen. Tussendoor hebben we de was nog in de droger gegooid. Rond 12 uur vertrokken we vanaf de camping. We gingen rijden naar Arvika, want we hadden gezien op internet dat daar de mogelijkheid was om een boomtoppenroute en een elandensafari te doen. Toen we rond 4 uur op de camping aankwamen, hebben we de tent opgezet en zijn toen naar de receptie gegaan om te vragen waar we ons moesten opgeven voor die activiteiten. We moesten een stukje lopen naar het 'Kanotcentral' in de buurt. Eenmaal hier aangekomen hebben we geïnformeerd wanneer we de activiteiten konden doen. Het bleek dat voor de elandensafari 2 mensen zich hadden opgegeven voor morgenavond en je moest met minimaal 4 mensen zijn dus dat kwam mooi uit. Voor de boomtoppenroute moet je ook met minimaal 4 mensen zijn. Helaas hebben zich hier nog geen mensen voor aangemeld, we staan nu op een lijst en als er mensen zich aanmelden, worden wij gebeld zodat we mee kunnen doen. Toen we weer terugkwamen op de camping, werden we gebeld met de mededeling dat we vanavond al met de elandensafari mee konden gaan. Toen moesten we heel snel naar het dorp om wat geld te pinnen om de safari te kunnen betalen, hebben snel gekookt en zijn toen naar het 'Kanotcentral' gegaan, want daar begon de safari. Daar moesten we even wachten op de anderen en toen zijn we rond half 8 vertrokken. De gids was een heel aardige en gezellig man. Hij vertelde af en toe het een en ander over de elanden. De tour heeft ongeveer 2 uur geduurd, maar helaas. We hebben geen elanden gezien! Wel veel kraanvogels (die uit Zuid-Afrika naar Zweden zijn gevlogen) en een 'ray deer'. Dit is wel erg jammer, maar waarschijnlijk rijden we morgen zelf naar de plek terug. Hopelijk hebben we dan meer geluk!
Nu zitten we even in de tent en gaan zo weer lekker slapen. Morgen wordt waarschijnlijk even een lekker dagje niets doen. Heerlijk!

• 31 Juli 2011 - 20:59

Jan:

wat hebben jullie al veel gedaan
    zo n safari tocht heel erg leuk maar wel jammer dat de elanden weg blijven maar goed kraanvogels ook leuk /mooi om te zien en hopelijk hebben jullie morgen meer geluk om de elanden te zien blijft genieten van wat jullie allemaal doen heel veel plezier
    en ook zeker niet onbelangrijk
    van harte gefeliciteerd met jullie 1jarige verkering

• 31 Juli 2011 - 21:16

Margaret:

Hoi, erg jammer, dat de elanden zich niet lieten zien. Wat is een ray deer? Kon het niet vinden, zal wel geen rendier zijn?
    Enne, een dagje niets doen, daar heb je toch ook vakantie voor? Zo te zien wordt het een lekkere dag, dus prima om te luieren!

• 31 Juli 2011 - 21:17

Margaret:

O, lekker slim, had de foto van het hert niet gezien, ben ook aan een slaapje toe :)

• 31 Juli 2011 - 21:22

Nog 1 reactie: