Dag 14: Göteborg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 14: Göteborg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 14: Göteborg

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

04 Augustus 2011 | Zweden, Stockholm

Vandaag zijn we rond half 10 opgestaan. Nadat we onze spulletjes hadden opgeruimd en de tent hadden afgebroken, zijn we naar het centrum van Göteborg gereden. Hier hebben we de auto in een veel te dure parkeergarage gezet en zijn we naar het VVV gegaan. We kregen hier een kaart met wat informatie en zijn vervolgens naar het schip ‘De Gothenborg’ gegaan. Dit was een grote houten driemaster uit de 18e eeuw. Helaas was het te duur om op het schip zelf te gaan kijken, maar de buitenkant was ook mooi. Vanuit dit schip zijn we doorgelopen naar de winkelstraten van Göteborg. Hier hebben we wat rond gekeken in de winkeltjes en zijn we vervolgens naar de oude stad gelopen. In vergelijking met het oude stadsdeel van Stockholm, viel dit wat tegen. Toch was ook dit wel aardig om te zien. Vanuit het oude stadsdeel van Göteborg, zijn we via de Göteborgavenue terug gelopen naar het winkelcentrum wat aan de parkeergarage lag. Na hier nog even te hebben rondgehobbelt, zijn we naar de auto gelopen, om alvast een stuk richting Kristianstad te rijden. We zijn bij Halmstad de snelweg afgegaan en na even zoeken en na het afwijzen van 4 campings i.v.m. de hoge prijs, hebben we een goedkope camping gevonden. Hier hebben we snel wat eten gekookt, afgewassen en zijn vervolgens ons bedje ingekropen.