Dag 4: Dolfijnen en glijbanen - Reisverslag uit Sliema, Malta van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 4: Dolfijnen en glijbanen - Reisverslag uit Sliema, Malta van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 4: Dolfijnen en glijbanen

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal

06 Augustus 2014 | Malta, Sliema

Vandaag was het zover: we gingen met dolfijnen zwemmen! Om 7 uur stonden we op en na het ontbijt gingen we naar het busstation. Volgens de routeplanner zouden we er ongeveer 40 minuten over doen om bij het park te komen, maar dit duurde echter maar een kwartier. Hierdoor waren we veel te vroeg bij het park en was er nog niets te zien. We hebben even een kopje thee gedronken op een terras in het park en om 9.15 uur meldden we ons bij het 'meeting point'. Hier kregen we uitleg over wat we gingen doen. Hierna moesten we ons omkleden en werden we in twee groepjes verdeeld.
Toen we in het water lagen, werden we eerst voorgesteld aan 'onze' dolfijn Char. De dolfijnentrainster legde ons wat dingen uit over het gedrag van de dolfijn, hoe ze communiceren, hoe ze leven, hoe ze eruit zien, etc. In tussen zwom Char een paar rondjes om ons heen en mochten we hem aanraken. Hij had een hele gladde huid en daar onder voelde je alleen maar spieren. Vervolgens vertelde de trainster ons dat we op haar commando bepaalde gebaren/bewegingen (dansen, spetteren, wijsvinger bewegen) moesten maken. De dolfijn reageerde hier dan op met rondjes draaien in het water (dansen), spetteren (spetteren) of geluid maken (wijsvinger bewegen). Hierna mochten we allemaal op de foto met Char. Nu waren we bij het tweede deel van het programma aangekomen. Hierbij moesten we drie dingen doen waarvan telkens een foto gemaakt zou worden. Omstebeurt moesten we op een plateau gaan zitten op onze knieën met de handen achter de rug. Char kwam je vervolgens een kus geven op je wang. Hierna moest je je armen recht voor je uitsteken en Char kwam dan bij jou een stukje recht het water uit, zodat je hem bij zijn vinnen vast kon houden. Tot slot moest je een stukje naar het midden van het bassin zwemmen en één hand uitstrekken. Char zette vervolgens zijn neus tegen je hand en begon rondjes te zwemmen.
Toen iedereen geweest was, moesten we weer terug naar het ondiepe gedeelte van het bassin. Hier kregen we nog de mogelijkheid voor het stellen van vragen. Hierna hebben we Char gedag gezegd.
Direct nadat we waren omgekleed, begon de vogelshow in het park. Er waren zeven vogels die allemaal verschillende trucjes konden (bijv. rolschaatsen, autorijden, balletje balletje, basketballen, etc.). Een half uurtje later was het de beurt aan de zeeleeuwen om te laten zien wat ze konden. Er was een coole zeeleeuw die high-fives gaf en de andere zeeleeuw kon grote golven maken. Ook deze show was erg leuk!
Na de lunch was de dolfijnenshow. Dit vond ik de gaafste show! Er werden allerlei trucjes in en rond het water en met en zonder de trainer gedaan. Toen de show was afgelopen, zijn we het park uitgegaan en zijn we naar het waterpark 'Splash & Fun' gegaan wat er naast ligt. We zijn van allerlei glijbanen geweest. Wat we wel bijzonder vonden, is dat het begin van de glijbaan op losse pallets stond en dat het trappetje naar de hoge duikplank vast zat met tie-wraps. Na een middag in het water, zaten we om half 5 weer in de bus richting Sliema. De bus zat erg vol waardoor de buschauffeur telkens maar riep: 'Please, move back!', maar niemand luisterde. Als een malle reed hij door de straten naar Sliema. Nadat we onze spullen in onze hotelkamer hadden gezet, zijn we gaan eten bij Vecchia e Napoli. Pascal had een heerlijke pasta met calamares. Wat hij echter niet wist, is dat hij kleine inktvisjes op zijn bord kreeg. Vera had een pizza met typisch Maltese worst. Deze was erg lekker.
's Avonds zijn we naar Msida gegaan. Hier hadden we afgesproken met Iris en Yvonne om vervolgens naar Lija te gaan voor het vuurwerk. Nadat we wat gedronken hadden in Lucky Bar, stapten we met zijn vieren in de bus naar Lija. Het vuurwerk was al begonnen toen we aankwamen en het viel een beetje tegen. Toen het vuurwerk afgelopen was, zijn we nog even naar de straat gelopen waar Wallie en Yvonne binnenkort gaan wonen. Dit was erg leuk om te zien. Tot slot hebben we nog wat gedronken in het buurthuis. Toen we naar buiten wilden gaan om een taxi te bestellen, begon er precies voor het buurthuis een fanfare te spelen. Hier moesten we even op wachten. Uiteindelijk hebben we een mogelijkheid gevonden om er voorbij te lopen. We pakten een taxi (die overigens heel erg netjes reed!) en toen we in het hotel waren, gingen we lekker slapen!

• 07 Augustus 2014 - 22:23

Margaret:

Dat klinkt als een hele leuke dag. Ik ben wel heel benieuwd naar die foto's!
    Smaakten de calamares wel? Als het goed is klaargemaakt, is het heerlijk!
    Nog veel plezier morgen!

Groet, Margaret