Dag 2: Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 2: Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 2: Dublin

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

01 Augustus 2013 | Ierland, Dublin

Vandaag zijn we om 9 uur opgestaan en om half 10 zaten we aan het ontbijt in het hotel. Vervolgens zijn we naar het 'Leprechaun museum' gegaan. Dit is een museum over de sprookjes en legendes van de Ierse folklore. We leerden over de geschiedenis van de Leprechaun en voelden hoe het was om zelf het formaat van een Leprechaun te hebben. De rondleiding die we kregen, werd gegeven door een heel enthousiaste en leuke medewerker. Je zou haast geloven dat hij zelf een Iers Kaboutertje was.
Na het Leprechaun museum was het tijd voor een serieuzere zaak: Jameson Irish Whiskey. We kregen een rondleiding door 'The Old Jameson Brewery'. Hier leerden we alles over het brouwproces van 's werelds meest verkochte Ierse Whiskey. Aan het eind van de tour werden er 8 vrijwilligers voor een whiskey proeverij gezocht. Pascal was één van de gelukkige (had vast iets te maken met het aanraken van de gelukssteen in het museum). Ze kregen 3 soorten whiskey die ze om de beurt moesten vergelijken met Jameson. Het ging als volgt: Jameson, water om te neutraliseren, Schotse Whiskey (erg rokerig), Jameson, water, Jack Daniels (Bourbon), Jameson. De Jameson kwam als beste uit de test. Voor Pascal's harde werk, kreeg hij een certificaat: Gekwalificeerd Ierse Whiskey Proever.
Ook Vera heeft alle whiskey's geproefd. Voor Vera kwam het beste uit de test: Het glaasje water achteraf ;).
Na de whiskey proeverij zijn we gaan lunchen bij de subway. Hierna zijn we doorgelopen naar de St. Patricks Cathedral en hebben deze bezichtigd. Vanuit daar zijn we naar het Dublin Castle gegaan waar zandsculpturen werden gemaakt. Hierna zijn we even terug naar het hotel gegaan.
's Avonds hebben we gegeten in een Ierse Pub, waarna we de rest van de avond van live optredens in de pub hebben kunnen genieten.

• 01 Augustus 2013 - 20:22

Margaret:

wat er superdag voor jullie!
    Nu al een geslaagde trip denk ik :)

• 03 Augustus 2013 - 17:24

Oma Julie:

het zijn wel weer leuke foto,s ,het verslag is ook levendig
    ik me er wel in verplaatsen.
    lieve groet oma