Dag 3: Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 3: Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 3: Dublin

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal

02 Augustus 2013 | Ierland, Dublin

Vandaag zijn we rond half 9 opgestaan en hebben om half 10 ontbeten. Om 11 uur waren we aangekomen bij het Guinness Storehouse. Hier volgden we een rondleiding door het museum. We leerden over het brouwproces van Guinness, de reclames en het derde wereld project, waarbij Guinness mensen aan schoon drinkwater helpt. Tot slot leerden we hoe we ons eigen Guinness bier perfect konden tappen. Aan het einde van deze les heeft Pascal een certificaat ontvangen voor het perfect tappen van zijn Guinness.
Hierna zijn we naar 'The Queen of Tarts' gegaan. Selma was namelijk met haar ouders ook in Dublin en is vandaag jarig. Hier hebben we een heerlijk stuk taart met zijn allen gegeten en een beetje bij gekletst.
's Middags zijn we met de Luas (tram) naar Dundrum gegaan. Dit is een buitenwijk van Dublin met een groot winkelcentrum. Hier waren we al snel uitgekeken op de veel te chique en dure winkels. Eenmaal terug in het centrum van Dublin hebben we een rondje gelopen door het St. Stephens Green Parc. Op de weg terug naar Temple Bar hebben we nog wat souvenirs gescoord en hebben we een hapje gegeten in het Bad Ass Restaurant. Het eten zelf was erg lekker, helaas besloten we echter om het toetje ergens anders te doen. We wilden eerst naar de Starbucks, maar deze had niet de ijskoffie die wij graag wilden. We besloten om in het restaurant van het hotel een ijsje te eten, maar dat was geen succes. Blijkbaar stond er geen ijs op de menukaart, dus toen we vroegen aan de Chinese serveerster of we een ijsje konden eten, keek ze ons eerst heel raar aan en zei toen 'ja'. Nou mooi, dachten wij. Uiteindelijk bestond ons toetje uit 3 bolletjes oud vanille ijs dat te lang in de diepvries had gelegen. Jakkes! We hebben ons ijsje snel weggewerkt en zijn vervolgens op de hotelkamer onze monden gaan spoelen met thee. Na de thee hebben we nog een film gekeken en zo meteen gaan we slapen.

• 02 Augustus 2013 - 23:13

Margaret:

Nou, dat was weer een mooie dag. Leuk dat jullie met Selma taart hebben gegeten!
    En Pascal, heb je wel genoeg ruimte voor al die certificaten ;p?
    Dat ijsje, wel heel erg jammer, morgen maar iets anders proberen!

• 03 Augustus 2013 - 17:51

Oma Julie:

dat niet lekkere toetje verknalt je lekkere eten ,maar jullie hebben het overleefd
    maar wat leuk dat jullie Selma en haar ouders ontmoeten
    en even een stukje taart eten vanwege Selma haar verjaardag