Dag 1: Vertrek naar Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 1: Vertrek naar Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 1: Vertrek naar Malta

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

03 Augustus 2014 | Malta, Sliema

Nadat we de laatste NaWaKa2014 was gedraaid hadden en onze tassen weer ingepakt waren, vertrokken we om 14:20 uur richting station Rotterdam centraal. Hier stapten we op de internationale trein richting Antwerpen en Brussel om vervolgens het vliegtuig richting Malta te nemen.
Het inchecken verliep zonder verdere bijzonderheden en nadat we ook onze bagage ingeleverd hadden, was het tijd voor wat tijdverdrijf in de tax-free shops van vliegveld Brussel.
Onze vlucht zou rond 19:50 uur vertrekken. Met een smoothie in de hand wachtten we in de boarding-area. Daar kwamen we uiteindelijk een bekende tegen, namelijk Yvonne Oomkes. Zij had dezelfde vlucht geboekt om haar toekomstige huisje in Malta te gaan bezoeken. Na wat bijgekletst te hebben, stapten we aan boord van het vliegtuig en wachtten we op het opstijgen. Dit duurde uiteindelijk nog tot 20:10 uur, een vertraging van 20 minuten dus.
Onderweg kwamen we nog voor een verassing te staan. Malta Airlines verzorgt namelijk standaard een maaltijd tijdens de vlucht. Terwijl onze maag nog vol zat van de vorige maaltijd kregen we lasagna voorgeschoteld. Niet verkeerd, maar aangezien we geen trek hadden, hielden we het bij een kop thee en het bijpassende koekje (Maltees gebakje met gekke naam).
Om 22:30 uur landden we in Malta waar we werden verwelkomd door Iris Bloot die haar moeder Yvonne op kwam halen. Ook stond er al iemand met een bordje, waar onze naam op stond, te wachten. Zij zou onze lift naar het hotel verzorgen. Waar we echter niet op voorbereid waren, was een soort derby-race door de straten en het chaotische verkeer van Malta heen. Ik dacht dat in het centrum van Rotterdam als gekken gereden werd. Dat neem ik vanaf nu netjes terug.
Blij dat we het overleefd hadden, kwamen we uiteindelijk aan bij het hotel.
We checkten in en liepen vervolgens door naar onze hotelkamer. Deze beviel goed. We richtten onze kamer een beetje in, maakten ruzie over wie aan welke kant van het bed mocht liggen en kropen uiteindelijk met de airco aan ons mandje in.

• 04 Augustus 2014 - 23:02

Margaret:

Hahaha, ja, het verkeer hier in Nederland is toch echt wel geordend hoor! De zuiderlingen gaan daar heel anders mee om!
    Veel plezier!
    XXX Margaret