Dag 5: Gozo, Comino & Blue Lagoon - Reisverslag uit Sliema, Malta van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 5: Gozo, Comino & Blue Lagoon - Reisverslag uit Sliema, Malta van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 5: Gozo, Comino & Blue Lagoon

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

07 Augustus 2014 | Malta, Sliema

Op dinsdag hadden we kaartjes voor de boottocht naar Gozo en Comino gekocht. We moesten om 09.45 uur aanwezig zijn bij de boot, zodat we op tijd konden opstappen.
Tussen half 11 en kwart voor 11 vertrok de boot vanaf de boulevard in Sliema richting Gozo. De vaart duurde ongeveer 2 uurtjes. Onderweg kregen we een mooie indruk van het eiland Malta. We zagen hoe het drukke en toeristische zuiden veranderde in het platteland van het noorden. Aangekomen in Gozo stond er een bus op ons te wachten. We stapten in en kregen oortelefoontjes om naar de tourgids in de Nederlandse vertaling te luisteren. Terwijl we het eiland rond reden, werd er van alles verteld over de geschiedenis van het eiland en het doen en laten van haar bevolking. We stopten bij de 'Azure Window'. Dit is letterlijk een raam in een grote rots aan de westkust van het eiland. Het dankt zijn naam aan de blauwe achtergrond van het raam, namelijk de azuur blauwe zee.
De volgende stop was Victoria, de hoofdstad van Gozo. Het stadje zag er leuk uit, maar was helaas gesloten... alle winkels waren dicht. We besloten een ijsje te halen bij een kroegje op het marktplein en gingen in het park van Victoria zitten. Hier werden we al snel ontdekt door de nieuwsgierige kleine bewoners van het park, namelijk een familie hagedissen.
Eenmaal terug in de bus reden we weer richting de aanlegplek van de boot. De volgende bestemming was het eiland Comino en dan vooral de Blue Lagoon. Dit is een baai van Comino. Hier hebben we een frisse duik genomen en wat foto's gemaakt van het onderwaterleven.
Voor we het wisten was de tijd alweer omgevlogen en keerde de boot terug naar Sliema. Onderweg werd er nog een en ander verteld over de bezienswaardigheden en om 18.30 uur kwamen we weer aan in Sliema. We staken de weg over naar het hotel, dropten onze spullen en liepen de straat uit naar restaurant Cuba om de laatste vette hamburger van deze vakantie te eten.

• 08 Augustus 2014 - 16:35

Jan:

fijn dat jullie zo n mooie vakantie hebben
    en zo lekker genieten

• 07 Augustus 2015 - 11:22

Margaret:

Klinkt en ziet er uit als een hele leuke vakantie!
    Veel plezier in Barcelona!