Dag 5: Kanoën - Reisverslag uit Horní Planá, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 5: Kanoën - Reisverslag uit Horní Planá, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 5: Kanoën

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal

18 Juli 2012 | Tsjechische Republiek, Horní Planá

Vandaag zijn we rond 9 uur opgestaan om vervolgens meteen in de auto te springen, langs de Coop te gaan voor ontbijt en lunch en naar Vyssi Brod te gaan om een dagje te wildwaterkanoën. Er werd ons verteld dat de eerste afdaling het pittigst was. Dus het was verstandig om er eerst even naar te kijken. Nadat we betaald hadden, gingen we naar buiten en kregen we onze reddingsvesten, peddels en een ton om onze spullen in te doen. Toen we onze kano hadden, zijn we begonnen aan onze 20 km lange tocht naar Nahorany. Zoals was aangeraden, stopten we voor de eerste afdaling, om even vanaf de kant te kijken hoe deze eruit zag. Het was een dikke meter recht naar beneden en vervolgens onder een hoek van 45 graden, nog eens 5 meter naar beneden. Aardig snel dus. We hebben een tijdje staan kijken hoe veel rafts en een paar kano's eraf gingen. Daarna besloot Pascal dat we er toch wel ook zelf vanaf moesten. Dus wij terug naar de kano en snelheid gemaakt om goed van de afdaling af te gaan. Het ging verbazingwekkend goed. Toen was het een tijdje rustiger op de rivier totdat we bij de tweede afdaling aankwamen: een hoek van 60 graden, 8 meter lang en over houten planken heen. Deze ging al iets minder soepel.. Vera kreeg de volle laag.. Terwijl Pascal achterin de kano een heel klein beetje nat werd. Toen was het weer een lang stuk rustig. De derde afdaling: een hoek van 30 graden en meter of 10. Deze afdaling was het makkelijkst volgens de receptioniste.. Nou.. Daar dachten wij anders over.. Na de afdaling hadden we nog behoorlijk veel snelheid en door de stroming werd onze kano zodanig gedraaid dat we recht op de kant af voeren.. Met een flinke knal als gevolg. Pascal en ik schoten van de bankjes af.. Pascal met zijn schenen tegen het middelste bankje aan.. en ik zat opeens met mijn buik tegen de voorkant van de kano.. Dit was behoorlijk pijnlijk. Na flink in een deuk gelegen te hebben, op de kant met een broodje in onze hand, gingen we uiteindelijk weer verder met onze tocht. De rest van de tocht was heel rustig.
Toen we aankwamen op het eindpunt werd ons verteld dat we om half 4 met een busje terug konden naar Vyssi Brod, maar dit werd echter half 5. Eenmaal terug op de camping is Vera even lekker gaan douchen en heeft Pascal het eten klaar gemaakt. Daarna hebben we even snel afgewassen en zijn we dingen voor morgen gaan bekijken. Zometeen gaan we lekker slapen!

• 18 Juli 2012 - 19:44

Jan:

jullie zullen wel moe zijn van dat varen
    (roeien) maar het was weer een geslaagde dag fijn hoor
    (hopelijk geen blauwe plekken)

jan