Dag 8: Treetop course Lanový - Reisverslag uit Horní Planá, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 8: Treetop course Lanový - Reisverslag uit Horní Planá, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 8: Treetop course Lanový

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal

21 Juli 2012 | Tsjechische Republiek, Horní Planá

Vandaag zijn we tegen half 10 opgestaan.
We aten ons ontbijt op en besloten dat we het weer zouden afwachten om eventueel naar Libin af te reizen om daar de Boomtoppenroute van Lanový Park te gaan beklimmen.
Tegen half 12, na nog wat gelezen te hebben, hakte we de knoop uiteindelijk door en gingen we richting Libin.
Hier aangekomen volgden we de bordjes waarop Lanový park stond aangegeven en parkeerden de auto uiteindelijk op de daarvoor bestemde parkeerplaats in het bos.
"Even een stukje lopen naar het park" dachten we.
Dit bleek uiteindelijk een tocht van een half uur te worden die ons dwars door het woud naar Lanový Park leidde.
Een heerlijke wandeling dus!
Aangekomen bij het park kregen we ons tuig en werd ons een kleine instructie gegeven.
We begonnen met de standaard route.
Deze was erg leuk.
Op een afstand van ongeveer 5 meter boven de grond klauterde we over obstakels heen, schuifelde we over draden en slingerde we van boom tot boom.
Aangezien we wel voor een uitdaging te porren waren besloten we vervolgens ook de moeilijkste route van het Park te nemen.
Met de (vertaalde) naam Technische Route zat dat vast en zeker wel goed.
Achteraf was hij inderdaad een uitdaging.
Met ondermeer obstakels waar je doorheen moest kruipen, een spagaat-uitlokkende schommelroute, een piratenlijn waaraan je moest hangen en een apenswing met rubberenband was dit niet alleen de moeilijkste maar tevens ook de leukste route naar ons idee.
In totaal heeft deze activiteit ons toch bijna 2 uur zoet gehouden en kunnen we nu op een gave activiteit terugkijken.
En het weer?
Dat werkte voor de verrandering weer eens mee.
Met 18 graden en bewolking was het prima 'klimmen-in-het-bos-weer.'
's Avonds nog wezen uiteten bij 'Oliver' en nu richting ons warme bed om daar nog even te lezen en daarna weer lekker te gaan slapen.
Morgen zullen we onze spieren wel voelen!

• 21 Juli 2012 - 19:54

Margaret:

Nou, dat klinkt als een spannende ervaring. Leuk!

• 22 Juli 2012 - 07:33

Jan:

fijn hoor zo n mooi avondtuur