Dag 12: Oude Stad, Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 12: Oude Stad, Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 12: Oude Stad, Praag

Blijf op de hoogte en volg Pascal

25 Juli 2012 | Tsjechische Republiek, Praag

Vanochtend zijn we om half 9 opgestaan.
We hebben gedouched en zijn vervolgens naar de ontbijtzaal gegaan voor een goed ontbijt.
Om 10 uur kochten we kaartjes voor de tram naar het centrum.
Na een half uurtje onderweg te zijn geweest met de tram door deze drukke stad, kwamen we aan op onze bestemming.
Na een kwartiertje heuvelopwaarts richting de Burcht van Praag te lopen kwamen we nog net op tijd aan om de Wisseling van de Wacht mee te maken.
Dit is een formeel ritueel dat iedere 3 uur wordt herhaald door de wachters van de Burcht van Praag.
We vervolgden onze weg naar binnen.
In de burcht keken we wat rond en besloten dat we het gouden straatje gingen bezoeken.
Hiervoor moest er entree fee worden betaald.
Aangezien we beide studenten zijn konden we voor 50% reductie tickets krijgen, dachten we....
De mevrouw van de ticketbalie vertelde Pascal doodleuk dat hij geen student was aangezien ze zijn studentenpas niet kende.
Na deze mevrouw vriendelijk hebben proberen uit te leggen dat dit toch echt een studentenkaart was, werd ze boos.
Ze besloot dat Pascal een leugenaar was en weigerde ons uberhaupt nog een kaartje te verkopen.
Een beetje jammer dus maar ach, van ons mocht ze de *@#&%!* krijgen.
We vervolgden onze route richting de oude stad.
Hierbij staken we de Karelsbrug over en aanschouwden de vele beelden die deze brug sieren.
Eenmaal aan de overkant aangekomen pakte we onze reisgids erbij en als echte toeristen volgden we braaf de toeristenroute van Oud Praag.
Dit was niet zonder reden.
De route bracht ons langs alle hoogtepunten van de oude stad, en was ook nog eens erg efficient.
De reis eindigde op het oudste plein van Praag, waar ook de Astronomische klok te bezichtigen is.
Ieder uur trekt er tijdens het luiden van de klokken een bonte stoet aan de klok voorbij.
Erg leuk om te zien dus.
Na nog wat rond te hebben gewandeld en wat souvenierswinkels te hebben bezocht, was het etenstijd.
We schoven aan tafel bij 'T.G.I Fridays.'
Dit is een amerikaans vleesrestaurant waar we toevallig eerder die dag een kortingscoupon van hadden gekregen.
Voor niet al te veel geld (na Praagse maatstaven eigenlijk helemaal niks) hadden we allebei een flinke hamburger met vers gesneden frites en een groot glas drinken.
"Errugh Lekkah dus!"
Nadat onze buikjes rond waren zijn we het laatste vrije gaatje van onze buik nog gaan vullen met een ijsje.
Met onze ijsjes gingen we terug naar de tramhalte.
Om 19.00uur waren we weer terug in het hotel, doodop van ons dagje Praag.
We gaan zo snel nog even douchen (van dat benauwde weer ga je plakken) en daarna is er nog tijd voor een drankje, spelletje en misschien een filmpje.
Ons dagje oud Praag is in ieder geval geslaagd.

Tags: Pascal