Dag 3: Ceský Krumlov en Ceské Budejovice - Reisverslag uit Horní Planá, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu Dag 3: Ceský Krumlov en Ceské Budejovice - Reisverslag uit Horní Planá, Tsjechische Republiek van Pascal Cremers - WaarBenJij.nu

Dag 3: Ceský Krumlov en Ceské Budejovice

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal

16 Juli 2012 | Tsjechische Republiek, Horní Planá

Vandaag zijn we rond 9 uur opgestaan. Na het ontbijt zijn we de auto ingestapt naar Ceský Krumlov. Dit is een middeleeuws stadje. Eerst wilden we het kasteel bezoeken, maar helaas was het gesloten. Later in de week proberen we nog eens terug te gaan om toch nog het kasteel te bezoeken. Daarna zijn we verder gelopen tot het centrum. Hier hebben we een paar uurtjes rondgelopen, een ijsje gegeten en wat winkeltjes bezocht. Het viel ons een beetje tegen dat we om half 2 al helemaal klaar waren in Ceský Krumlov. We hadden namelijk verwacht dat we daar wel een dagje door konden brengen. Daarom besloten we om verder te rijden naar de stad Ceské Budejovice. Onderweg zijn we nog gesopt bij een Kaufland (supermarkt) om even wat broodjes en drinken te halen. In Ceské Budejovice was een groot overdekt winkelcentrum, waar we lekker 2 uurtjes doorheen hebben gelopen. Toen we hier klaar waren, zijn we in de auto gestapt en weer richting de camping gaan rijden. Onderweg zijn we gestopt bij een resaurantje om even wat te eten. Voor Vera de Hermelín en voor Pascal de Grill Mix en beide een Palacinka (pannenkoekje met ijs, slagroom en vruchtjes) na. Na het eten zijn we verder gereden naar de camping. Eenmaal hieraan gekomen hebben we 2 potjes Kubb gespeeld, die Pascal jammer genoeg allebei heeft gewonnen. Daarna zijn we nog even gaan badmintonnen, trampoline springen en kaarten.
Nu liggen we lekker in de tent. Pascal is aan het uitzoeken of we via de tomtom een geocache kunnen lopen en Vera schrijft het verslag van vandaag. Zometeen gaan we lekker slapen!

• 16 Juli 2012 - 20:40

Jan:

fijn dat jullie het zo naar je zin hebben